Partint de processos d’investigació, i des d’un art volgudament social i polític -a cops històric, filosòfic, o en l’encreuament s'endinsa en projectes de caràcter visual, intentant conservar aquesta vessant d'investigació, documental. Parla del poder, dels sistemes i dels mecanismes de discriminació que exerceix el mateix,  o sobre el silenci, i les eines utilitzades per al silenciat de les veus, femenines, de classe o estament social. O les amnèsies socials degudament volgudes. L’oblidem molt fàcilment, o se’ns imposa l’oblit. 

 

S'interessa pel discurs en procés. També des de la natura, el rural i la necessitat de comprendre els significats que li atribuïm o imposem, anant sempre als límits, a les franges, d’allò que no volem mirar i veure, per obrir-ne preguntes, interrogants o pensar possibilitats d’un nou món, d’una alternativa, davant la crisi o col.lapse del nostre món, i la de la societat capitalista, ara més evident que mai.  Creu que l’art compromés en aquest moment té dues vies, o posar en evidència la situació en la que ens trobem, o que en proposi alternatives per a un nou model social. Tal vegada es tracta sols d’un acte de resistència, desobediència, revolta o insubmissió, el darrer reducte -en paraules de Frédéric Gros- de la nostra possibilitat de ser lliures.

Lleida, 1972
Llicenciada en Belles Arts, per la Universitat de Barcelona, ​​i màster per la Universitat de Lleida.
Artista i professora, temporalment va estar associada a la Universitat de Lleida. Col·laboradora temporal al MACBA. Associada al MAV, Mujeres en las Artes Visuales. A Mascançà, Centre d'Estudis de al Pla d'Urgell. Associada i va ser membre temporal de la junta de la PAAC, Plataforma assembleària d'artistes de Catalunya. Associada a Canal Viu. I pertany a l'Arxiu Javelina, arxiu d'artistes visuals i altres agents culturals de Lleida, promogut pel Centre d'Art La Panera. Forma part d'el projecte Second Round, promogut per la Universitat de València.

Darrerament ha realitzat exposicions individuals com l'Espai Zero de el Centre de documentació i museu tèxtil de Terrassa. A La Gotika de l'Institut d'Estudis Ilerdencs de Lleida. Les ruïnes de Santa Maria de Gualter de la Baronia de Rialb.  A l'espai contenidor de La Trastera de Segur de Calafell. La Casa Museu Duran i Sanpere,  al Museu de Cervera o la Zona Baixa de la Universitat de Lleida. O en col·lectives a Lleida com les Beques d'Art i Natura a la Creació 2017-18, al Centre d'Art La Panera de Lleida; Larva. Biennal d'Arts Plàstiques i Visuals de l'Institut d'Estudis Ilerdencs de Lleida. O l'Edifici Transfronterer de les Cultures de la Universitat de Lleida. A Madrid a la VIII Biennal Internacional d'Art Tèxtil Contemporani WTA. Ciutat sostenible. Madrid Espanya 2019. Exposició artistes convidats. The Essence Fiber Art (USA, Canadà, Finlàndia, Polònia, Letònia, Lituània, Portugal, Itàlia, França, Bèlgica, Anglaterra, Escòcia, Xina, Japó, Corea, Índia i Espanya com a seu de la Biennal). VI Muestra efímera de creación contemporania a espacios en desuso, Se Alquila Tiempo, al Centre d'interpretació de Madrid Riu. La VI Muestra efímera de creación contemporánea en espacios en desuso, Se Alquila Margen, a l'Auditori de la Casa de Camp de Madrid.
A València, en Poètiques Museari: Art i provocació des de la Diversitat Sexual, a la Fundació La Posta. I, Women in Work. Dona, art i treball en la globalització a la Sala d'exposicions de l'Rectorat de la UPV, Universitat Politècnica de València. Organitzat per ACVG (art contra la violència de gènere) i el departament d'escultura de la facultat de Belles Arts de València.
A Cuenca a Poètiques del múltiple. Col·leccions i Arxius d'Art Contemporani (CAAC), al Paranimf de la UCLM, Universitat de Castella i la Manxa. A la Casa Massot-Dalmases de Cervera. A Barcelona al Media Quiosc, de el Centre d'Art Santa Mònica de Barcelona. I a Lisboa al Culturgest. O en la col·lectiva Memòria i reivindicació a l'antiga sala de Can Marçal de Llorenç de Penedès, comissariada pel curador, galerista i artista Ramon Sicart. La Biennal de Riudebitlles i el Museu Paperer de Capellades. O al Embarrat Festival. La gran màquina V. Silenci, al Museu de la mecanització agrària Cal Trepat de Tàrrega. I, darrerament en la col·lectiva En el nom de la mare, en el nom de la terra, a ACVIC i Mulier mulieris al MUA d'Alacant.
Ha estat en residències com la Beca Art i Natura a la Creació, del Centre d'Art la Panera de Lleida, el CAN de Farrera, i el Centre d'Art i Natura, CDAN d'Osca, o a l'ACUR, arxiu comarcal de l'Urgell, de Tàrrega.
Des del social, és important la tasca que ha dut a terme en seminaris, tallers, conferències, al centre d'art la Panera de Lleida, a la Universitat de Lleida, a la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​al Museu marítim de Barcelona, ​​a la Universitat de València, a les Jornades museus i perspectiva de gènere, celebrades a Barcelona i Cervera. A INSEA (International Society for Education Through Art), o Deleuze Studies Conference, The territory in-between, ambdós celebrats a Lisboa. O en Culturas del diálogo. Congreso Internacional Musapalabra-Oficio de Palabreirxs: Migración, de la Xarxa Museística provincial de Lugo.
Ha col·laborat en revistes, publicacions, amb projectes d'artista, com DUODA (Centre d'investigació de dones de la Universitat de Barcelona). Ha realitzat tallers com per a la Cumprativa de Llorenç de Penedès, organitzat per Ramon Sicart, per al Centre d'Art la Panera de Lleida o per al Grand Tour de Nau Côclea de Camallera a Girona.

Té una peça a l'arxiu virtual de  Polititzacions del malestar,  a ConfinART. Art en temps de crisi de Lo Pardal Fundació Gillem Viladot, i un projecte a Museari, museu virtual de Ricard Huerta i German Navarro,  i a Reset! Artistes en alerta. de l'IEI Lleida.

© 2019 por Olga Olivera-Tabeni // oliveratabeni@gmail.com

  • Facebook
  • Gris Icono Vimeo
  • YouTube